Events worden doelbewust ingezet om de community building te stimuleren.
Op 23 mei 2024 verscheen ik in Meeting Magazine met een stuk over wat de opdrachtgever anno 2024 wil.
Een stukje uit het artikel:
Na enkele jaren van online en hybride events zijn bedrijven en organisaties weer volop live events aan het organiseren. Maar is er na een korte periode van bezinning ook echt meer besef ontstaan hoe we events het beste in kunnen zetten? De redactie van Meeting Magazine vroeg een aantal partijen in de branche naar de wensen van de opdrachtgever anno 2024. En welke ontwikkelingen zien deze partijen zelf?
“Wendy heeft het idee dat steeds meer bedrijven inzien dat events niet op zichzelf staan, maar een positieve impact kunnen hebben op de organisatie. Events worden doelbewust ingezet om de community building te stimuleren. Maar dat staat echter haaks op het feit dat de budgetten wat beperkter worden. Dat betekent dat je als eventplanner goed op de kosten moet letten, goed moet aansturen en ook wat creatiever moet zijn. Sommige producten kun je zelf inkopen en hoef je niet bij een leverancier in te slaan. In offertes voor bijvoorbeeld personeelsfeesten neem ik het bedrag per persoon als uitgangspunt en voeg ik diverse ad-ons toe zodat het eventueel toch wat verder kan worden uitgebreid.”
Duurzame evenementen
Hoewel niet al haar opdrachtgevers expliciet vragen om een duurzaam event, besteedt Wendy er zelf wel veel aandacht aan. “Tijdens de ‘Kom Binnen Bij Bedrijven Dagen’ op de Energy & Health Campus afgelopen maart hebben we niet actief goodies uitgedeeld, maar mensen zelf laten kiezen of ze dat wilden. De tassen en banners zijn inzetbaar voor meerdere events en hoefden we dus niet weg te gooien. Ook bij de evenementen die ik voor andere opdrachtgevers organiseer, zoek ik duurzame leveranciers die producten gebruiken die vaker kunnen worden ingezet.”
Lees hier het hele artikel uit Meeting Magazine.
Hoe bouw je aan een sterke en duurzame organisatie? Ik schreef er dit blog over.